_ aKu CiNTa PaDaMu _

Daisypath Anniversary tickers

CaHaYe MaTa...aBaH & iBu.

My Best`day

Daisypath Happy Birthday tickers

My LovelY HubbY

Daisypath Happy Birthday tickers

Saturday, January 22, 2011

PRePaRaTioN & eNGaGeMeNT

Salam...nie citer dah basi...tapi aku nak kongsi gak..coz byk yg manis mse tu...Aku bersyukur....coz Dia (En. Suami sekarang ) sudi menerima aku...

Kisah nie mula...bila Dia telepon mak aku dan tanya sendiri yang Dia suka aku dan nak meminang aku...mak cakap time tu mak menangis coz anak dara die dah de orang nak minang...(cam aku nie tak laku lak aksi mak aku nie...) sebenarnyer mak aku terharu..coz sejak aku clash dulu aku memang dah xberminat nak cinta cinton nie...aku berkawan dengan Dia time tu pun mak aku xtau...bukan xnak bg tau...aku xnak kecewa dan terlalu mengharap...aku pasrah je time kawan dengan Dia tu...xsangka...Dia serius dan ikhlas dengan hubungan kami...

Syukur Alhamdulillah...mak setuju...so sejak tu aku mula cari barang2 untuk bertunang...siap p Nilai 3 dan Sogo...hehehe...beli raga hantaran, barang hantaran, bunga, baju, dll...Siap semua barang aku pun balik hantar kampung...yang best nyer...adik aku yg no 2 sanggup sponsor kenduri bertunang aku dengan pati sarsi 5kg, susu dll...termasuk wet RM 500...Terima Kasih Angah...Along sayang Angah....barang hantaran dan baju semua guna wet simpanan aku sendiri...nie lah berkat kalau kite beringat dan menabung....hehehe...wat iklan jap...

Alhamdulillah...sambil belajar aku masih boleh bahagi masa untuk gubah hantaran aku sendiri...aku memang dah nekad nak wat gubahan hantaran aku sendiri sejak dulu...so tu aku usaha wat gak...pada aku cantik...tapi xtau pe org cakap kan..siap de yg nak tiru idea aku...Mak Andam yg amik barang gubahan aku pun suke dan menggunakan nyer untuk customer die...(hiasan n politerin je aku kasi...raga xleh lar...masih de dengan aku sekarang...dok simpan surat2 lame kami..hehhehehe....) 

Tema...mula2 aku nak wat biru...tapi tema bertukar bila raga yg aku beli berwarna coklat, krim n putih...cam xcantik kalau nak boh reden biru..so aku decide nak guna coklat dan krim...semua setuju je...aku bersyukur coz keluarga aku sangat menyokong pe je aku wat...asal xmelanggar agama n xsenonoh...hehehe....aku pun dah decide kaler..so kami pun p lar cari baju...mula Bakal Tunang ( time tu...hehehehe... ) suruh aku pakai kain yg ala2 baju kawen...ng lace n manik2...aku xnak...aku nak simple...so Dia pun akur...aku pun beli lah Baju Kurung Pahang with pesak gantung ( RM 89.00 )...tapi last2 time majlis tu aku kena pakai baju sepupu aku..mujur muat...hehehehe...(baju yg aku beli nie nak tau sape pakai? tgk gambar2 bertunang aku k...) Dia pun beli kemeja dan seluar...aku bersyukur Dia faham aku...

Jamuan Kenduri Bertunang....Alhamdulillah...semua adik-beradik dan saudara-mara bergotong-royong menyediakan makanan hari bertunang aku...Menu : Gulai Ikan Tongkol, ikan Goreng, Sambal Udang, Sayur Kubis Goreng, dll...aku pun tak tau pe g...hehehee...time aku makan cume de sambal tanpa udang, telur dadar dan gulai ikan tongkol je...huhuhu....tapi time tu dah lega kit...coz dah lepas debaran..hehehe...mak aku siap bagi mangkuk tingkat kat rombongan lelaki...

Alhamdulillah...semua berjalan seperti yg dirancang...Terima Kasih kepada Semua yg menolong...Sayang kami Semua...Jasamu Dikenang...


nie trial make up...hehehehe...(last2 xjadi nak make up snd (debar...huhuhu...)...mak sedara tolong make up kan...)


hantaran atas katil....

Sirih Junjung by Mak Lang Leha 

Coklat....hiasan buat sendiri

Bunga Rampai...buat sendiri

Gula bentuk Labu dan Kek Secret Recipe...


9 dulang dari Pihak Perempuan

 Ketibaan Rombongan Lelaki...


Hantaran Pihak Lelaki...7 Dulang

Angah (baju pink), Bakal Abah Mertua (time tu...baju biru) dan Ustaz Chop (yg tepi sekali...nie wakil aku)

Debar nyer...Nie time nak Sarung Cincin...

Salam Tangan Bakal Mak Mertua (mase tu lar)..

Pengantin Perempuan dengan Hantaran nyer

Pengantin Perempuan dan Pengantin Lelaki

Pasangan Bertunang

Mak dan Pengantin Perempuan...( tgk mangkuk tingkat dan baju mak pakai...tau dah????? )


p/s : Aku masih study g time bertunang nie...hehehehe...kawan2 still xtau...cume segelintir je yg tau...hehehehe.....





No comments:

Post a Comment