_ aKu CiNTa PaDaMu _

Daisypath Anniversary tickers

CaHaYe MaTa...aBaH & iBu.

My Best`day

Daisypath Happy Birthday tickers

My LovelY HubbY

Daisypath Happy Birthday tickers

Saturday, January 22, 2011

Dulu BENCI Sekarang CINTA

Salam...tajuk je dah gempak...hehehe...nie lah realiti...nie melibatkan kisah Aku dan Dia...Aku atau name aku WAN ROSEDIANA BINTI ISMAIL..mengikut pengalaman Cinta aku dulu...aku dah malas nak fikir..tapi cam org cakap..kita hanya mampu merancang Tuhan yg menentukan..tup..tup...tup...


suke2 depan Fakulti


Aku sambung study di Shah Alam...Aku happy kat Shah Alam..tapi dalam masa yang same aku rindu Penang...semua ade di Penang...mak, adik, anak buah, sedara-mara dan segalanya...tapi pe kan daya...aku harus terima semua nyer..perpisahan kdg2 bagus untuk kita mematangkan diri dan mencari sebuat kehidupan yg pasti...di Shah Alam aku dok hostel yg di sediakan..Alhamdulillah...ade saudara yg dok dekat2 situ gak...so mereka lah tempat aku selalu mintak bantuan dan ziarah bila aku rindu family di Penang...


Dia...atau name sebenarnyer.....MUHAMMAD NAZMI BIN ABD HAMID....sebenarnyer orang yang paling aku xsuke time study lu...die sekelas dengan aku dulu...Dia selalu tiru assignment n pinjam note aku...kadang2 susah nak antar note aku balik bila dah pinjam..tu buat aku benci Dia...sakit hati dengan perangai Dia..tapi dalam masa yang sama Dia baik hati...klo aku mintak tolong fotostat sure die tolong...mase study Dia pakai kereta kancil...Dia lar yg de kereta time tu...so aku n beberape orang kawan selalu mintak tolong Dia...aku dan Sya (kaki soping = muka Jusco)lar yg selalu mintak tolong Dia...Dia pasti tolong...kecuali klo de football game kat Astro..huhuhuu.....


Sebenarnyer...Dia nie bukan yg aku suka lar...tambahan Dia time tu dah de GF...so aku boh layan je lar...sampai 1 hari tu...kawan Dia cakap Dia nak ajak aku keluar tengok wayang kat Jusco Bukit Raja, Klang....kawan Dia cakap Dia nak belanje aku coz nak bayar hutang dulu yang aku selalu pinjamkan note n bg Dia tiru assignment...hehehe...aku tau semua tu trick je...aku mula2 xnak p...tapi bila kawan Dia cakap Dia dah clash ng GF Dia tu aku g lar...lagi pun time tu aku bosan dok bilik sorang2..romate keluar jumpe pakwe dia...klo x...xnak aku keluar...aku xsuke ganggu hubungan orang coz aku pernah rase bertapa sakit orang ganggu hubungan aku dulu...sape yg pernah rase sure xleh lupe kan?....( 1st date kite orang...hehehe....)


Sejak hari tu kami rajin berjumpa...Dia akan call dan mintak aku teman Dia makan...mula2 aku tolak...coz aku xsuke keluar malam malam...tapi bila Dia cakap nak makan kat kedai tepi blok aku...aku pun teman je lar Dia..hampir setiap hari aku teman Dia makan....sampai aku cakap dah bosan makan tomyam kat kedai tu....Dia pun pujuk aku...Dia cakap de 1 g tempat paling sedap Tomyam die...aku pun ikut je...mmg sedap...dah xingat name kedai die...tapi kat area2 seksyen 24 lar....sejak tu ...mne je kedai Tomyam kat Shah Alam pasti Dia bawa aku ....hampir semua kedai Tomyam kat Shah Alam kami dah terjah.....hehehe....Cinta Tomyam....


teman Dia keje Ahad




bila keluar bersama....Dia selalu cerita pasal keje...mujur keje Dia same dengan ape yg aku study...so pe lagi...byk lar soalan dari aku nie..kadang2 Dia tunjuk drawing n cerita lar pe2 yg aku nk tau sampai aku faham....aku bersyukur...coz de kawan yg sudi tolong aku dalam study...coz aku nie susah kit nak faham klo xde praktikal....klo nampak benda tu senang kit faham...de sekali tu aku p site visit kat site Dia n tgk snd pe aku nak tau...such as camne orang pasang formwork, concrete, beam, column dll...lame2 kami jadi akrab...


Sampai satu hari aku dapat call dari x-GF ...ketika tu hubungan kami hampir retak...tapi Alhamdulillah....semua selesai...betol cakap orang...klo Jodoh x ke mana...


Sejak peristiwa tu...aku dan Dia banyak belajar...terumatanya...kami sendiri akhirnyer dah tahu perasaan kami...bahawa masing2 sudah mempunyai rasa sayang, kasih, cinta dan rindu dalam diri..perasaan nie bertambah kuat...bila Arwah Tok Kesayangan aku pergi meninggalkan aku...Dia lah yg banyak memberi aku semangat semula untuk belajar dan teruskan hari2 ku ini...aku bersyukur....walaupun Tuhan telah mengambil Arwah Tok dan Arwah Abah...namun Dia telah hadir kan seseorang untuk membantu dan memberi semangat kat aku...sejak tu ...pe je masalah kami kongsi bersama.....Terima kasih Ya Allah....


Perhubungan aku dan Dia nie cume di ketahui orang2 terdekat aku je...ada yg halang perhubungan kami dan sarankan aku putus je hubungan dengan Dia....tapi kerana aku yakin dengan hubungan kami...aku teruskan jua...Alhamdulillah...hanya setahun tempoh untuk kami mengenali hati masing2..akhirnya kami mengambil langkah untuk bertunang pada 22 September 2009 selama 8 bulan sebelum kami melangkah ke Alam Perkahwinan pada 28 Mei 2010...Kini kami adalah pasangan Suami Isteri....ini lah jodoh....Dulu BENCI Sekarang CINTA...




22 September 2009



mase Majlis Bertunang....sedang acara menyarungkan cincin bertunang...


 28 Mei 2010 




selepas Majlis Akad Nikah...acara batal air sembahyang...(dapat gelang...yahooo....)






p/s: penah de org cakap jgn benci org tu..nnt org tu jadi laki kite...betoi lar kot...tgk aku skrg..hehehe...



No comments:

Post a Comment