_ aKu CiNTa PaDaMu _

Daisypath Anniversary tickers

CaHaYe MaTa...aBaH & iBu.

My Best`day

Daisypath Happy Birthday tickers

My LovelY HubbY

Daisypath Happy Birthday tickers

Saturday, January 22, 2011

DaTiNG @ PeNaNG...SeLePaS BeRTuNaNG

Salam...Bestkan? Bila jumpa orang yang kita sayang...hehehe... sayang ke?....sayang lar...En.Tunang (time tu lar)..amik cuti 3 hari tuk settle semua urusan kahwin kat Penang...Sebelum tu kite orang dah settle isi borang, HIV test dll...Tinggal nak p hantar borang tuk confirm tarikh pihak aku je...hehehe...Dah selangkah kami nak menuju Pelamin Impian Kami...hehehehe....

So alang2 Dia ade di Utara nie..pe lagi aku pun jadi lar pemandu pelancong Dia...Mula datang aku suruh Dia datang kat umah aku di Sungai Petani...Dia xpenah datang g...1st time...hehehe...aku kasi Dia tido umah Pak Teh (selang beberape rumah dari umah aku..tapi still sebaris je...) Esok nyer kami p jalan2 kat sekitar SP...Kami xpergi berdua je...aku ajak anak sedara aku NURUL NADIA teman...lagi pun xmanis kami keluar berdua...masih bertunang...darah manis katakan...hehehe...


anak..NURUL NADIA..Makan nasi Kandar Subaidah...(share dengan Bakal Pak Long dia)



Kereta Gen 2..park depan umah aku...(abaikan yg sdg hanging tu..hehehe.....)

Esok tu kami balik Penang...Kami pe jalan2 kejap je...coz aku nie bukan tau sangat kat mane tempat best nak jalan2...sure Dia bosan...nanti lar...dah kawen kite g jalan2 k En. Tunang...hehehe....aku segan sebenarnyer...segan orang usha aku jalan dengan Dia...ye lar...baru bertunang...pe pulak orang cakap nanti...dah jalan2 merata...so sabar k...nnt dah kawen I bawa U g jalan2 k...Kami dok rumah Abg Jan dan bermain dengan anak-anak je...


on the way balik Penang...(tepi tu tangan anak sedara...Nadia)

Petang tu Abg Jan bawa kami semua p MUZIUM PERANG...kat sini kite boleh lihat semua peninggalan sejarah perang kat Penang...ala...xingat pe name tempat die...tapi yg ingat dekat2 dengan area TELUK TEMPOYAK...coz lepas melawat muzium kami p makan kat Teluk Tempoyak...sedap...makan IKAN BAKAR PENANG...En. Tunang cam biasa lar...Dia memang suke makan...so bertambah2 lah nasi Dia...org dah surender...Dia still dengan suapan nyer...xde control macho langsung...( memang Dia xpenah control macho pun dengan aku...Dia lain dari yang lain...mungkin tu yang aku suke kot....hehehe.... ) pas kekenyangan...kami balik tido...cam aku cakap tadi...aku nie segan kit...so aku decide nak tido umah mak sedara aku kat sebelah umah je...lagi pun umah kampung kami cume de 2 bilik je...satu bilik Abg Jan dan keluarga...satu lagi tuk En. Tunang...so xkan aku nak tido atas kosyen kat luar yg jadi laluan nak ke bilik air...kan tak manis camtu...segan aku....hehehe...

Esok nyer kami bersiap nak pergi hantar borang kat Pejabat Agama Balik Pulau, PP....Siap hantar dan temuduga kami p jalan2 dengan mak...Pastu balik dan berehat coz petang kan kami nak balik Shah Alam...Sebelum balik kami sempat p makan Char Koteow dekat dengan Sunshine...En. Tunang cakap sedap...Siap nnt nak bawa keluarga Dia pulak datang makan situ...nanti kite bawa depa k...time makan tu hujan lebat sangat...memang khusyuk lar makan...siap bertambah...hehehe...pas makan kami terus gerak balik Shah Alam...


jom minum....lada jeruk tu yg best tu...klo makan char koteow nie...hehehe...


Char Koteow dah mai...


muka lapar pas solat maghrib..hehehe...

Traffic Jam...ala..malas nyer kalau hujan dan jam nie...tapi Alhamdulillah...kejap je jam...sampai Jambatan dah ok kit...sampai lah kat Hentian Juru..Kami tukar driver...aku pulak amik alih memandu...dari JURU ke SHAH ALAM...( atas alasan takut tertido...sebenarnyer segan ng Dia...hehehe....) Dia tido...siap berdengkoh g....(dalam hati aku cakap...camnie ke Dia tido...muzik malam...hehehe.... ) 


view Meter keta...hehehe...(terharunyer)





Hujan Lebat...traffic light depan Sunshin Square


Pemandu Berhemah...tak pakai seat belt...huhuhu...

Akhirnyer sampai...Aku tumpang rumah kawan kat Seksyen 7...Dia terus balik Kuala Pilah coz dah nak keje...Mase aku kat Shah Alam aku g settle kad kawen dan barang2 hantaran...Settle semua...Aku pun balik SP dengan barang yg aku beli tuk perkahwinan kami...

Banyaknyer keje2 untuk persiapan perkahwinan nie kan?...penat gak wat semua tu...

p/s : semua adalah pengalaman yg manis...coz kite sendiri wat...so kite akan rase lega kan? dari situ dah dapat cermin ...keikhlasan kite....
 # abaikan date n time kat pic coz xsempat nak edit...hehehe....


No comments:

Post a Comment