_ aKu CiNTa PaDaMu _

Daisypath Anniversary tickers

CaHaYe MaTa...aBaH & iBu.

My Best`day

Daisypath Happy Birthday tickers

My LovelY HubbY

Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, January 17, 2011

~ PeTua ~

Salam...hari nie saya nak berkongsi petua sikit ng korang...jom kongsi


Ketika Mencari Barang Hilang


Nie petua dari Mak Long aku snd...Amalkan membaca Selawat ( berulang-ulang kali ) ketika mencari barang sambil ingat bila last u'll pegang or letak barang tu...Sekiranya barang itu masih de dalam rumah sure jumpe...pe2 pun semua dengan kuasa Allah s.w.t, insyaAllah jumpe...Cubalah, saya dah penah cube dan ia berhasil... 


dr ... Blog Farhana

Masker Putih Telur


Mungkin korang ingat biasa kan? nie lah yg aku selalu buat..Alhamdulillah..muka aku rase bersih dan kulit2 mati pun hilang...pas buat camnie..Caranyer : asing telur putih dengan kuning..bersih kan muka n lap kering muka baru di sapu telur putih...biar selama 15 minit or sampai agak kering...baru di bilas...rase kan perubahannyer sendiri...


dr...Mr google




Air Awek Muda


Cam bagus je..hehehe...sebenarnyer bukan tuk awek muda sangat pun...tapi nie boleh bagi tenaga juga..terutama bila korang yg masih study n berjaga malam tuk study..u'll akan rase lesu n xbermaya..so try lar petua nie...Caranyer : amik daun betik muda, kunyit hidup dan air asam jawa di blender sampai lumat..kemudian tapis dan air nyer di minum pagi dan sebelum tidur...klo nak best g...simpan dalam peti sejuk dan minum time sejuk lagi best..Cuba lar...saya dah cuba..ia berkesan..






all from Mr Google


ok lah, nnt kite kongsi petua g k...u'll cuba lar petua nie k...
Selamat Mencuba...

No comments:

Post a Comment