_ aKu CiNTa PaDaMu _

Daisypath Anniversary tickers

CaHaYe MaTa...aBaH & iBu.

My Best`day

Daisypath Happy Birthday tickers

My LovelY HubbY

Daisypath Happy Birthday tickers

Saturday, April 9, 2011

GIRL or BOY ?????

entah kenape...hari nie mood nak mengupdate cam baik je..
jom kite try men teka-teki...saje suka2...bukan leh percaya 100% pun...
saje- saje je....


GIRL or BOY???

Tanda baby girl
  • Mengalami morning sickness di awal kehamilan - (YES)..tapi mula tau mengandung xde alahan pun...pas sebulan baru alah..teruk sgt...sampai xleh masuk pe pun sure kuar balik...berat pun turun 3kg time tu...
  • Merasakan beban berat pada bahagian pinggul dan punggung- (YES)....kadang2 bila dah duduk..susah nak bangun...terpaksa lar...En. Suami tolong...hehehe...
  • Payudara kiri lebih besar berbanding kanan- (YES)....xcheck pulak...tapi org ckp memang normal..sebelah kiri lagi besar kan... 
  • Rambut anda berwarna agak kemerahan daripada sebelumnya- (NO)...rase nyer cam biasa je...hitam je...
  • Bentuk perut condong ke arah atas- (NO)...cam kebawah je...
  • Perut tampak agak lonjong- lonjong???camne tu....x pasti lar...
  • Mengidam makanan yang manis- (YES)...suke sangat klo de bubur..especially bubur kacang hijau...ice cream pun suke...Drumstick Vanila...
  • Sukakan buah-buahan- (YES)....aku memang suka buah...tapi time mengandung sgt suke buah mata kucing dan jambu madu...klo En. Suami blk keje sure suruh die beli kan...selain tu buah Oren, apple hijau and pisang pun suke gak....
  • Suka minum air atau jus yang bersifat masam- (YES)...nak kate suke boleh lar...tapi klo g makan KFC..En. Suami pasti amik twister orange...aku kan xleh nak minum air bergas...huhuhu...
  • Anda lebih cerewet semasa hamil- (YES)...especially bab makan..aku jadi amat cerewet...klo kedai tu xmemuaskan..sure aku xmasuk langsung kedai tu...aku sanggup masak kat rumah je...so klo teringin nak makan pe je...aku akan cari resepi kat internet dan try masak snd...
  • Mudah moody berbanding sebelumnya- (YES)...nie En.Suami pun hairan...aku cepat nak marah n merajuk...kesian die nak kena sabar dengan aku...tu yg buat aku bertambah syg kat die...hehehe....
  • Kulit wajah bermasalah berbanding sebelum hamil - (NO)....xde masalah pun...
  • Tidak suka makan roti bersama kulitnya - (NO)...aku makan je...membazir klo buang...
  • Payudara kelihatan mengembang - (YES)....rasenyer makin mengembang kot...
  • Suka menghadapkan wajah ke selatan semasa tidur - tak pasti lar...mane utara mane selatan...yg pasti aku suke tido mengiring ke kiri...


YES=  9/15   NO= 4/15    NOT SO SURE= 2/15


 Tanda baby boy
  • Anda tidak mengalami morning sickness yang teruk pada awal kehamilan atau mungkin tiada langsung.- (NO)...alah teruk sgt...huhuhu...
  • Degupan jantung bayi kurang dari 140 kali dalam satu minit- (YES)...last check degupan jantung baby 134 kali dlm 1minit....
  • Anda rasakan beban berat di bahagian depan tubuh- xperasan...camne tu??
  • Perut anda kelihatan bulat sempurna - (YES)....coz Kak Ipar de cakap yg perut aku bulat elok je...sempurna lar tu kot...
  • Bahagian aerola (daerah hitam di sekitar puting) akan menjadi lebih gelap- (YES)....gelap...dulu kemerah2an.....
  • Bentuk perut condong ke arah bawah - (YES)...tak pasti sgt...tapi ramai cakap perut aku dah kebawah...mungkin condong ke bawah kot....
  • Sukakan makanan yang masam dan masin - (YES)...suka sgt...xmengandung pun aku memang suka yg masam masin nie....
  • Suka makan daging dan keju - (YES)....suke tersgt lar..coz de member kat opis En. Suami selalu gak belanje pizza...kdg aku suruh hubby tolong belikan cheezy wedges KFC....yum3x
  • Tapak kaki selalu berasa sejuk - ( NO)....rumah kami panas...pasang aircond pun still panas...malam pun panas...xrase pun kaki sejuk...
  • Tangan selalu kekeringan- (NO)....biasa je....
  • Suka menghadapkan wajah ke utara semasa tidur-  nie pun aku tak pasti...mana utara mana selatan...
  • Bukan hanya anda, tetapi suami juga bertambah berat badannya.- (YES)....ye...En. Suami pun naik berat gak...hehehehe....
  • Anda kelihatan lebih berseri semasa hamil -  (YES)...mungkin coz produk SAFI RANIA yg aku guna kot...hadiah dari En. Suami lepas tau aku hamil...hehehe....
  • Hidung tampak lebih mekar- (YES).....nie En.Suami ada tegur..hidung aku dah nampak kembang...huhuhu....
  • Selalu sakit kepala- (YES)....selalu juga...kadang2 bila sakit aku tido je...de gak kdg2 aku rase nak pitam..huhhuhu...


 Markah keseluruhan..  
YES= 10/ 15   NO= 3/15  NOT SO SURE = 2/15..


Setelah bersusah payah menjawab soalan..akhirnyer..keputusannya..baby BOY...sure En. Suami apy sgt...coz die memang nak Baby Boy...tapi nie tak pasti g...cume teka- teki main - main je....hehehe...kite tunggu dah lihat nanti...nie xleh percaya 100% tau....


p/s : sumber dari blog member2...kite amik ye...tq



2 comments: