_ aKu CiNTa PaDaMu _

Daisypath Anniversary tickers

CaHaYe MaTa...aBaH & iBu.

My Best`day

Daisypath Happy Birthday tickers

My LovelY HubbY

Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, April 13, 2011

CHeCK uP BaBY>>>>36 MiNGGu...

Syukur Alhamdulillah...dah 36 minggu dah...rase cam kejap je...lagi 4 minggu baby dah boleh lihat dunia...InsyaAllah...macam2 yg aku lalui..semua tu de lah pengalaman untuk bergelar ibu..especially alahan...bila ingat...rase xsanggup nak tanggung time tu..Tuhan je yg tahu...

Check up hari nie...aku p sorang2...rindu time dengan En. Suami...die selalu teman kan aku...bukan sekadar teman...die paling sibuk time aku nak kena timbang berat, amik darah untuk Hb dan dlm bilik check perut...rindu nyer kat die...xpe...berkorban sikit untuk Permata Hati kami...sebelum aku p Klinik singgah gerai nasi lemak...niat nak beli Nasi Lemak Gulai Udang...tapi xde..dah abis...huhuhu...sedih nyer...so beli Nasi Lemak Gulai Ikan 2 bungkus je...amik lain2 org wat...nak rase n buat penilaian konon...klo sedap leh beli lagi...

Cont. : aku sampai je Klinik..tgk Nurse2 dok sembang...masuk je terus kena p wat urin test dll...follow kat bawah k....
  • Urin test>>>> biru..ok lar tu....
  • HB>>> 11.2 gm%...ok lar tu..lepas dari 11gm%...hope sampai bersalin maintain je...
  • Berat>>> nie yg jadi masalah...berat 2 minggu lepas 61.4kg...tapi today dah jadi 61kg...kurang 0.4kg...aku rase coz sistem berkumuhan aku yg amat baik sejak akhir2 nie....
  • Tekana Darah>>> 110/70 mmHg...ok..
  • Tinggi Rahim>>> nie lagi satu masalah aku...tinggi rahim cuma 33cm..xsame dgn tempoh hamil...sampai buat 2kali ukur..still result yg same..risau aku bila Nurse cakap...mungkin disebabkan baby kecik..kecik ke..Nurse cakap perut aku kecik sgt...kecik...aku rase dah besar sgt...so esok aku kena p KKIA Ayer Puteh...scan baby...huhuhu...
  • Kedudukan Bayi>>> Cephalic....Alhamdulillah...baby di bawah.
  • Degupan Jantung Bayi>>> 136 dpm...
Masalah lain2 : cume batuk dan selsema on n off jer...aku sempat tny pasal contraction yg aku rase...kadang kerap...baby dok mengeras sampai aku sakit sgt...Nurse cakap tu biasa..tapi klo kerap kena terus ke Hospital...nampak gaya nyer...lepas nie kena serah diri kat Hospital lar..klo de strong contraction...pe2 pun...selagi xsakit betul2 xnak aku p..sampai betul2 sakit baru aku nak p...klo x..cam2 die orang buat...paling aku segan..bab seluk2 jari tu...huhuhu...eeeeeeeeee....konon nak tgk bukaan...ngeri lar....


So nie lar result check up aku hari nie...yg xtahan merah tu lar...xpe lar untuk Anak Ibu...Ibu rehda jer...Ibu akan berusaha yg terbaik untuk baby k...Sayang baby Ibu...balik dari Klinik terus call En. Suami...Die cam biasa...klo de je yg xpuas hati die..mula lar membebel...supaya xsakit hati aku dan berlarutan...aku cakap aku lapar nak makan..so leh letak fon awal...hehehe...hope xde pe...result time p KKIA esok pun ok...insyaAllah...

>>>>hari nie aku makan sorang nasi lemak beli tadi...2bungkus + nasi goreng Kak Ipar wat...coz tension berat turun...huhuhu.....

3 comments:

  1. yer ker,,,, ni makan ke tak ni... jgn asik makan makanan ringan jer... tu berat kurang tu

    ReplyDelete
  2. dah makan nasi byk dah...nak buat camne...sistem kumuhan baik sgt....huhuhu....

    ReplyDelete
  3. yer ker.....em....timbang tu salah la kot...suruh dia beli baru

    ReplyDelete